Identyfikacja Wizualna

” Id. ” z łac. znaczy to samo, ten sam … Dowiedz się czemu Identyfikacja Wizualna firmy jest tak ważna.

Logo

Właściwie czym jest Logo ?

„Logo” – jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Logo decyduje o rozpoznawalności marki, informuje otoczenie. Powinno wywoływać odpowiednie skojarzenia i emocje. Dlatego logo jest tak ważne. Nazwa znaku graficznego, często mylona jest z logotypem. Nasz nośnik komunikacji marketingowej najczęściej składa się z sygnetu ( części graficznej ) i logotypu ( części typograficznej ). Wiele marek jednak posługuje się samym logotypem.

logo, projektowanie logo

Favicona

Przy projektowaniu logo, warto stworzyć skróconą wersję znaku tzw. favicone , która podświetla się na pasku przeglądarki i ułatwia odnalezienie Państwa strony. Przedstawiony na obrazku przykład ilustruje w którym miejscu wyświetla się wspomniana favicona.

Identyfikacja wizualna, logo, księga znaku

Księga Znaku

Właściwie czym jest ta Księga ?

To swojego rodzaju „kodeks” – posługiwania się logo na kolejnych projektach, nośnikach reklamy. Przestrzeganie reguł, pozwoli zachować spójność wizerunkową marki. Ustalony znak graficzny nie może być swobodnie umieszczany i modyfikowany, a jego wersje kolorystyczne muszą pozostać niezmienne. Podstawowa Księga Znaku zawiera:

  • Informacje na temat znaku podstawowego, jego wersjach skróconych, budowy i proporcji.
  • Pole ochronne, oraz wielkość minimalną, jaką możemy się posługiwać, żeby logo nie straciło swojej czytelności.
  • Podstawowe i dopuszczalne wersje kolorystyczne, w skali szarości, jak również znak w kontrze.
  • Typografia firmowa określa podstawową i rezerwową czcionkę, jaką posługuje się firma.
  • Projekty druków firmowych tj. wizytówka, papier firmowy, koperta, czy płyta CD
  • Dopełnieniem księgi jest przedstawienie zastosowań logo na artykułach propmocyjnych tj. pendrive, kubek, długopis, czy inny gadżet kojarzony z marką.

Logo, które stosowane będzie bez ustalonych wytycznych, zatraci swój wizerunek.

 

identyfikacja wizualna