Projektowanie identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna to zbiór ustalonych projektów,
którymi posługuje się dana firma lub marka.
Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji
jest logo, to ono decyduje o rozpoznawalności marki,
to często pierwszy kontakt z otoczeniem.
Powinno wywoływać odpowiednie skojarzenia i emocje.
Znak graficzny należy przedstawiać według ustalonych
reguł, zawartych w swojego rodzaju kodeksie
– Księdze Znaku. Materiały identyfikacyjne powinny
być spójne z logo, kolorystyką i wybraną czcionką.
Wybrane elementy to: Logo, slogan, favicona,
strona www, portale społecznościowe, stopka maila,
wizytówki, ulotki, teczki, papier firmowy,
broszury, katalogi, odzież, opakowania, gadżety,
systemy wystawiennicze, oznaczenia siedziby firmy,
obklejona auta. Ilość elementów identyfikacji
zależy od potrzeb wizerunkowych.
PROJEKT LOGO
„Logo” – jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Logo decyduje o rozpoznawalności marki, informuje otoczenie. Powinno wywoływać odpowiednie skojarzenia i emocje. Dlatego logo jest tak ważne. Nazwa znaku graficznego, często mylona jest z logotypem. Nasz nośnik komunikacji marketingowej najczęściej składa się z sygnetu ( części graficznej ) i logotypu ( części typograficznej ). Wiele marek jednak posługuje się samym logotypem.
PROJEKT FAVICONY
Przy projektowaniu logo, warto stworzyć skróconą wersję znaku tzw. favicone , która podświetla się na pasku przeglądarki i ułatwia odnalezienie Państwa strony. Przedstawiony na obrazku przykład ilustruje w którym miejscu wyświetla się wspomniana favicona.
PROJEKT KSIĘGI ZNAKU
To zasady posługiwania się logo na kolejnych projektach, nośnikach reklamy. Przestrzeganie reguł, pozwoli zachować spójność wizerunkową marki. Ustalony znak graficzny nie może być swobodnie umieszczany i modyfikowany, a jego wersje kolorystyczne muszą pozostać niezmienne. Podstawowa Księga Znaku zawiera:
Informacje na temat znaku podstawowego, jego wersjach skróconych, budowy i proporcji.
Pole ochronne, oraz wielkość minimalną, jaką możemy się posługiwać, żeby logo nie straciło swojej czytelności.
Podstawowe i dopuszczalne wersje kolorystyczne, w skali szarości, jak również znak w kontrze.
Typografia firmowa określa podstawową i rezerwową czcionkę, jaką posługuje się firma.
Projekty druków firmowych tj. wizytówka, papier firmowy, koperta, czy płyta CD
Logo, które stosowane będzie bez ustalonych wytycznych, zatraci swój wizerunek.
NASZE WYBRANE REALIZACJE